Přenos telefonního čísla

Novela zákona o e-komunikacích 311/2019 Sb účinná od 1.14.2020 stanoví nová pravidla přenosu telefonních čísel.

K přenosu mobilního čísla stačí vybrat si vhodný tarif u nového operátora, znát OKU, což je 14místný Ověřovací Kód Účastníka, a mít po ruce osobní dokumenty. OKU naleznete ve fakturách, v mobilních aplikacích operátorů, v zákaznických sekcích webových stránek nebo v přílohách smluv se stávajícím operátorem.

Postup při přenesení čísla (lze použít i starší, složitější postup doporučovaný např. při přenosu více čísel):

  1. Sdělte novému operátorovi telefonní číslo, které chcete přenést, OKU a zvolený tarif
  2. Prokažte mu případně svoji totožnost a sjednejte si termín přenesení
  3. Počátkem 3. pracovního dne nebo v určený pozdější termín bude číslo přeneseno
  4. Aktivujte novou SIM kartu nebo pevnou přípojku - postup  aktivace vám sdělí nový operátor
Pozn: Přenášíte-li pevný internet (DSL), použijte k přenosu kód KPU pro ukončení služby.

Přenesení čísla u mobilních a virtuálních operátorů

Přenos telefonního čísla (mobilního i pevného) vymezují Všeobecné obchodní podmínky O2. Od 1. 4. 2020 stačí, když O2 sdělíte přenášené telefonní číslo a OKU a sjednáte s ním termín přenesení. Zde je nový postup přenosu. OKU pro opuštění operátora zjistíte v samoobsluze Moje O2 v detailu mobilního tarifu v patě stránky pod položkou Zobrazit ověřovací kód účastníka.

Nové obchodní podmínky přenosu mobilního nebo pevného čísla k T-Mobilu naleznete zde a postup tady. Opět stačí kontaktovat přejímajícího operátora. OKU pro opuštění operátora zjistíte v internetové samoobsluze Můj T-Mobile v části Moje smlouva v sekci Přehled Účastnických smluv > Zobrazit ověřovací kód účastníka (u mobilního tarifu, jehož operátora chcete změnit).

Podmínky přenosu mobilního čísla upravují Podmínky služby přenositelnosti čísel účinný od 1.4.2020, pro pevné číslo platí tento dokument. Vše popisuje Vodafone souhrnně tady. Postup najedete zde. OKU pro opuštění operátora zjistíte v internetové samoobsluze Můj Vodafone v Nastavení služeb > Služby v části Ostatní/Kódy pro přenos čísla > Vyřeším si sám > Zobrazit.

U ostatních operátorů se řiďte pokyny pro přenesení čísla a nalezení OKU na stránkách příslušného operátora. Odkaz na přenos uvádíme v menu OPERÁTOŘI v detailu každého operátora na kartě Jak přenést číslo, viz např. GoMobil.