Přenos telefonního čísla (od 1.4. 2020)

1.4. 2020 nabyla účinnosti novela zákona o e-komunikacích 311/2019 Sb, která stanoví nová pravidla přenosu telefonních čísel:

K přenosu mobilního či pevného čísla je nutné vybrat si vhodný tarif u nového operátora, znát OKU, což je 14místný Ověřovací Kód Účastníka, a mít po ruce osobní dokumenty. OKU naleznete ve fakturách, v mobilních aplikacích operátorů, v zákaznických sekcích webových stránek a v přílohách smluv.

Na nového operátora se lze s žádostí o přenesení čísla obracet telefonicky, mailem, přes webový formulář či osobně. Údaje pro přenos je nutné přejímajícímu operátorovi sdělit nejpozději předposlední pracovní den před skončením smlouvy.

Postup při přenesení čísla (lze použít i starší, složitější postup doporučovaný např. při přenosu více čísel):

  1. Sdělte novému operátorovi telefonní číslo, které chcete přenést, OKU a zvolený tarif
  2. Prokažte mu svoji totožnost a sjednejte si termín přenesení
  3. Počátkem 3. pracovního dne nebo v určený pozdější termín bude číslo přeneseno
  4. Aktivujte novou SIM kartu nebo pevnou přípojku - postup  aktivace vám sdělí nový operátor
Pozn: Přenášíte-li pevný internet (DSL), použijte k přenosu kód pro ukončení služby KPU.

Postupy přenesení čísla u jednotlivých mobilních operátorů:

Přenos telefonního čísla (mobilního i pevného) vymezují Všeobecné obchodní podmínky O2. Od 1. 4. 2020 stačí, když O2 sdělíte přenášené telefonní číslo a OKU a sjednáte s ním termín přenesení. Zde je nový postup přenosu. OKU pro opuštění operátora zjistíte v internetové samoobsluze Moje O2 pod odkazem Zobrazit ověřovací kód účastníka.

Nové obchodní podmínky přenosu mobilního nebo pevného čísla k T-Mobilu naleznete zde a postup tady. Opět stačí kontaktovat přejímajícího operátora. OKU pro opuštění operátora zjistíte v internetové samoobsluze Můj T-Mobile v části Moje smlouva v sekci Přehled Účastnických smluv > Zobrazit Ověřovací kód účastníka

Podmínky přenosu mobilního čísla upravují Podmínky služby přenositelnosti čísel účinný od 1.4.2020, pro pevné číslo platí tento dokument. Vše popisuje Vodafone souhrnně tady. Postup najedete zde. OKU pro opuštění operátora zjistíte v internetové samoobsluze Můj Vodafone v Nastavení služeb > Služby v části Ostatní/Kódy pro přenos čísla > Vyřeším si sám > Zobrazit.

U ostatních operátorů se řiďte pokyny pro přenesení čísla a nalezení OKU na stránkách příslušného operátora. Odkaz na přenos uvádíme v menu OPERÁTOŘI v detailu každého operátora na kartě Jak přenést číslo, viz např. GoMobil.